Thursday 27 December 2012

I grow up to upper form .



Salam sejahtera dan Salam Satu Malaysia .

Lagi beberapa hari untuk aku melangkah je alam persekolahan . Ohh Duguen duguen (heartbeat) .

Takutnya , dah la tahun depan aku Tingkatan 4 . Banyak perkara aku perlu belajar termasuklah matapelajaran yang agak mencabar seperti Fizik , Kimia , Bio , Akaun , dan Math,tamb .  Tapi cikgu kata jangan set dalam minda yang subjek tu susah . Belajar kerana Allah Taala . :)

Ya Allah kejap nya rasa usia aku sekarang . 
Manusia makin tua  bukan makin muda . Ayat diciplak dari mak aku . Haha 

Orientasi tingkatan 4 bermula selepas keputusan peperiksaan PMR . Hari Khamis dan Ahad . Banyak sangat penerangan tantang matapelajaran baru dan format untuk peperiksaan SPM . Kebanyakkan menggunakan esei . Masa tingkatan 3 dulu soalan boleh bulat-bulat ja dan 8 subjek sekarang 10 subjek ohh .. Haha "stop become childish Aimi" . Ini Serious ! >.<

Masih terbayang-bayang kata-kata cikgu yang dulu . Tahun depan bukan tahun "honeymoon" . Kalau main-main lagi memang cari maut la nak "cover" balik di Tingkatan 5 nanti . 

Selamat Pagi Malaysia ? Haha
|  SIJIL PELAJARAN MALAYSIA  |


Mulai tahun depan Sejarah dan Bahasa Melayu wajib lulus dalam SPM . Wah . kalau tak lulus tak dapat sijil then kena repeat SPM balik . Fuhh .. berdebar aku tengok senior-2 SPM tahun depan . Haha


Kepada Senior-2 aku yang akan menduduki SPM 2013 . Good Luck tau . Seperti cakap orang yang makan gula dan garam terlebih dahulu . Sijil Pelajaran Malaysia SANGAT PENTING. :)


Terima Kasih sebab sudi meluangkan masa dan Aimi mintak MAAF di atas penggunaan bahasa "Aku" dalam post ini . Haha 


Pergi ke jepun nampak Ultramen ,
Dah baca post aimi . kalau rajin Tinggalkan Komen .

 
GOODBYE , TAKE CARE My Readers Funny Hunny .. Sayounara ! :)





10 comments:

  1. owh nk msuk f.4 ke ^_^
    xleh men2 lg da..nak SPM kan..gud luck..
    sty leklok ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup ^_^
      tu lah kan ..
      In Shaa Allah Terima Kasih cik Yaya :)

      Delete
  2. tahniah dah nak masuk form 4. biasanya baru2 tu memang shock skit sebab blajar benda baru(bio,fizik,chem dll) biasalah tu.dah lama nanti ok

    ReplyDelete
  3. http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/ tinggalkan jejak ni ya follow jg

    ReplyDelete
  4. GoodLuck Aimi ! Belajar sungguh sungguh tau :D

    ReplyDelete
  5. nk msuk form 4 dah ya? stdy elok2 tau. kena tumpu betul2 study bila naik form 4 ni.. kalau x fhm terus tye tau ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa .. Hehe InShaaAllah AMEN . Semestinya , kalau tak tanya sesat jalan nanti . :D

      Delete